Sunday, January 31, 2010

:D HYPER!

Excited about college tmr, idk why :D :D
Mass-convo'ed with OG. They're a cute bunch <3

Awesome-nesssssss! Can't wait!! :D
OG39, let's be super hyper!!!
Jessica is too cute!! She's into Jpop! And she rocks at icons!!!! *hails* And talking to Hilmie is damn funny HAHAH. Sorry I spelt your name as Hilmi in the previous post xD xD xD

GOODNIGHT! <3

Saturday, January 30, 2010

I can never make up my mind.

STUDENT COUCIL? VISUAL ARTS?

I changed my choices just now.
1) Visual Arts Club
2) Student Coucil
3) Interact Club

:D

Friday, January 29, 2010

"once again, welcome to ajc, jc1s..."

OG39! ANDOLA.
Alliance: TERRA!

First day was a bit boring.
Admin stuff, what'd you expect? Hah.
Fell asleep during Principal's address. I think lecture theatres/auditoriums were purposely designed to make defenceless students fall asleep xD

Didn't do much with my OG that day. Went round with Jac (OG23) and Billy (same OG! PHEW.) Anderson is like... half old and half very hip O_o weird, but true!
Knew Huan Ran on that day. Thought his name was Hao Ran at first lol xD Cheerful person who makes irrelevant comments and is smiling like 24/7!! :D :D


Second day! Today! So much better!!

Andola/OG39 is awesome, period.

Though some people were kinda shy, I think we were all sensitive enough and hit off well enough for a bunch of new friends :D I KNOW ALL THE GIRLS NAMES NOW!!! (except one of them. damn.) Jessica is totally cute, Isabella is calm, Shermaine is fun, Shi Min is just high etc etc etc..
The boys, not so much. There's one called Hilmi! Again! Hahaha. He's super different from the Hilmi we know in GESS haha. More noisy that one xD And one called Yuri! I had the immediate instinct to call Harris HAHAH.

Wacko was a bit ... cause the hall was so noisy. But after a bit we did Trees and Squirrels or whatever the heck it is and... well the screaming got worse, but that's casue I joined in HAHAHA ♥

Mass dance to some indian/hawaiian tribal song LOL. We learnt it really fast!! It's kinda cute LOL. Then the VVV started! Something like, Very Vast Voyage or something to that extent. :D
OG39 rocked to the maxxx. We solved everything super quickly and we kinda totally worked like a team. If anyone was too slow or lost their way, someone else was sure to inform our SM and the whole OG immediately stops to wait. Kyyyya! OG39 you're so precious! HAHAHA ♥♥♥♥

Ah, if only all these people could be in my future class.

CCA Carnival!
I hate choosing. Decision making = life threatening. Student Council, have the most awesome time ever in JC but risk not performing as well in studies? Or Visual Arts, have fun with handicraft while still having lots of time to study? IDK. Submitted it alr anyw.

1st Student Council, 2nd Visual Arts, 3rd Interact Club.

HAHAHA. They are all in Clubs&Societies. Sorry Sports :| Have betrayed you this time :(

I can change my choices. Deadline is till Sunday. Sigh. Student Council = many benefits, except not really in studies. Visual Arts = I love art + I can study.
And don't say just pick the one I like more. Pros and cons confuse me easily; I don't know which I like more D: D: D: D: D:

Oh well. SC requires an us to fill and application form and go for an interview anyway. And oh yeah. I need my goddamn testimonial from GESS to apply for SC!!!! Rahhhh.



Oh. Subject combination.

1st: H2; BIO CHEM MATH. H1; ECONS
2nd: H2; BIO CHEM MATH. H1; LIT
3rd: H2; PHY CHEM MATH. H1; ECONS

The choice bewteen BCME or BCML was horrible. Ask Benjamin. I was going insane. (LITORECONSLITORECONSLITORECONSDAMNIT!!!!) As always, decision making = life threatening. It was a horrible ordeal. I think my life shortened by 10 years D:

Finally submitted it 7 mins before the applications closed.

FB-ing OG39 friends now. Can't find a lot of them.. GUYS, ADD ME OK!! :)


Oh and, I GOT MY UNIFORM!
It is lovely. ♥

PS: FBT shorts for PE. Cept 'AJC' is stitched on the bottom right. Awesome :D

Friday, January 22, 2010

Unraveling the Macbook Pro 13"

So one day my uncle comes up to me and is all, “Hey you. Call me when you are around our neighbourhood, I have to pass something to you.”

And so today, I went over to my aunt’s house at Pasir Panjang (an hour’s ride, yet totally worth it xD) and there, she hands me the present I’ve (unknowingly) been lusting for.

Yes, you can knowingly lust for a present. It just means you want it, but you never knew that you wanted it until you got it. There, it’s that simple. But I digress.


Macbook Pro! 13” LCD backlight widescreen notebook. TYVM <3 <3 Complete with my name written on the box! In upside down nonetheless.    
One would never believe me capable of such artistic shots, but in moments like these… pwahahah.







Precision aluminium unibody enclosure ok!



And inside this wonderful, wonderful box is MY LOVE. Note the other Macbook Pro (sister’s) lying next to my awesome, shiny and pretty one. Also note sad forgotten desktop computer in the background. It is crying and I am no longer bothering xD xD xD xD



Hotel California~~~



They actually attached a huge black sponge to the box. Since it doesn’t really protect the laptop much (I’m serious) I’m pretty sure it’s to up the glam factor. (Well it worked.)






Close-up shot of the box’s contents. The little black tab is both ingenious and cute. Stylish + Useful.
WHICH, btw, is what everyone should strive to be :D



Oooh. Look at me, I’m lifting the tab!!! More secrets underneath it seems! :D



Peek peek peek ~



Power adaptor of course. And a little black box.






Laptop + Pretty box + Power Adaptor (and it’s cord) + Little Black Box.
Seems pretty magical, hehe. (A/N: Sorry, this is coming from a technologically-deprived girl after all)



Little black box underneath little black tab. Time to take it out! :D



Rectangular..



..and flat.



It opens! :D :D *excited!*



HAHAHHA. Everything Mac vs. Everything Else. Calfornians are awesome. The wit made me grin back when I got my iPod nano (1st gen) too.



Run run !



Half a heart. I do love the Macbook so.



Thank you thank you. I knew that a long time ago, but, like I said. Unknowing lust! :D



Preeeeeeeeeeety………



Sea of sponge to protect the pretty keyboard.



Totally satisfied! :D :D



Humongous Trackpad I’ve been dreaming about.



Mine at last!!! *drool*



Snow Leopard, system I’m gonna be using on the Macbook.



Never been more excited to read a manual! xD HAHAH. Call me crazy, but I’m excited!!



*awe*


Power adaptor! It looks like a cute square box, but..



..the hooks come out! Hahah. It’s for winding the wires around it so that it won’t get too messy. Pretty smart. Now they gotta work on the shape of the damn thing. It juts a mile out from the wall when I plug it in to a socket.






Wit! :D :D Apple is awesome (now if it weren’t so user-unfriendly) !


And that was what I did for today. Macbook Day! :D Hahahah. Thank you one and all. It makes me happy to see myself happy. Go get yourself a Macbook today!


PS: Will blog more often. Don’t really want to do it, but posting more often will push this post down and take away the ugliness it has inflicting upon my blog. Pictures are way too large. Oh well, HQ for you xD WILL BE BACK SOON :D

Chalet coming!!


WATCH THIS SPACE.